Carrello

Mini Cart

ABDELNASSER GHONEIM
Abdelnasser floral art

 

 

Cairo
Egypt

 

Abdelnasser Ghoneim - Abdelnasser floral art

  instagram.com/abdelnasserfloralart

 

My name is Abdelnasser Ibrahim, I live in Cairo, Egypt.

I'm working as Electronics Engineer offshore mainly for oil & gas.

I am not used to being an artist but I have that little artist's eyes & soul. I always entertain looking at art and having thoughts about it. I love lines and drawing and I am so precise in cutting.

The moment I discovered paper flowers was really a chance of luck. I found myself in love with those little creations and how paper is so powerful as an art material, you can shape it, dye it and use it for almost all details in flower making.

I started with a paper flowers book and YouTube videos till I found my way to create and model my flowers, it is great fun to look closer and feel all details and figure out a way to replicate its beauty using crepe papers.

I love adding details and creating whole stem flowers with leaves, buds, and flowers, that way I just feel that I almost cut it from my garden and preserve it forever.



Mi chiamo Abdelnasser Ibrahim, vivo al Cairo, Egitto.

Lavoro come ingegnere elettronico offshore, principalmente nel settore del petrolio e del gas.

Non sono abituato a essere un artista, ma ho gli occhi e l'anima di un piccolo artista. Mi diverto sempre a guardare l'arte e ad avere pensieri su di essa. Amo le linee e il disegno e sono molto precisa nel taglio.

Il momento in cui ho scoperto i fiori di carta è stato davvero un caso di fortuna. Mi sono innamorato di queste piccole creazioni e di come la carta sia un materiale artistico così potente, che si può modellare, tingere e utilizzare per quasi tutti i dettagli della creazione di fiori.

Ho iniziato con un libro sui fiori di carta e con dei video su YouTube finché non ho trovato il modo di creare e modellare i miei fiori; è molto divertente guardare da vicino e sentire tutti i dettagli e trovare un modo per replicare la loro bellezza usando la carta crespa.

Mi piace aggiungere dettagli e creare fiori a gambo intero con foglie, boccioli e fiori, in questo modo ho la sensazione di averli quasi tagliati dal mio giardino per conservarli per sempre.

 


Artwork